מליאת לילה 11/08

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מליאה 11/8/11

מיקרופון פתוח

שניאור: מיזם לשילוב אנשים עם מוגבלויות בעבודה חופשית (לא נתמכת). מחפש מתנדבים.

יונתן: שיטת הרזרוואר החלקי: ההפרש בין אינפלציה ריאלית לבין האינפלציה של כסף הוא המביא לעליית מחירים. בבסיסה שקר. מה השקר? הכסף הנזיל מגיע מהדפסה במשרד האוצר, שמייצרת נדירות של כסף שנכנס לשוק. השוק מתמלא בכסף פיקטיבי שבשביל לקיים אותו צריך ליצור יותר תוצר ולהלוות יותר מהבנקים.

דיון על החזון – על 2 נקודות שעלו בקבוצות דיון קודמות:

1. חובות: החזון לא מדגיש את חובות האזרח כלפי המדינה. הדוברים התבקשו להביע דעתם.

שרון: החזון מדבר על חיגוש הברית בין האזרח למדינה וזו ברית הדדית, המדינה צריכה לתת וגם האזרח צריך לתת כדי ליצור ערבות הדדית.

ניצן: חובת העם הוא ההפגנות ולא צריך לדרוש חובות נוספות. מגילת העצמאות צריכה להיות היסוד. <בקהל היו קצת סימני התנגדות>

יאיר: מה שמחבר זה חינוך והחינוך צריך להיות מק' המפתח – צריך לגבש תרכיז של הערכים. מחוייבות ולא חובות מוגדרים.

ניסים (המנחה): חובות – שירות לאומי, שמירה על החוק, קודם מה צריך לעשות בשביל המדינה.

מעיין: מהפכה זו מדברת על חובות המדינה ולא על חובת האזרח. קודם חובת המדינה.

דן: 50% לא משרתים את המדינה, ולכן להגיד "קודם חובת המדינה" זה לא מתאים. צריך להדגיש שירות לאומי.

2. חינוך: אין במסמך הדגשה שחינוך מצמצם פערים. הסללה – הכנסת ילדים מאזור מסוים למסלול מסוים שלוקח את הילד למעלה או מושך אותו למטה (בשלב מאוד מוקדם בילדות ע.מ.)

גילי: הבוקר היה כנס שלנו, 50-60 איש בון-ליר ומנסים לגבש תפיסה חינוכית חדשה. מורכב מ-4 ניירות עמדה. יופץ החל מהיום. יתקיים דיון בשבוע הבא. יום ג' – כנס פתוח לכלל הציבור. הנושאים: (1) שוויון בחינוך (בדגש על תקציב)

(2) חיזוק מערכת הגיל הרך

(3) החינוך הציבורי

(4)פדגוגי – חינוך יעיל ונכון

נתי: חינוך בפריפריה. החינוך צריך מגוון מושגי ונושאי. מהפריפריה אי אפשר להגיע לבתי ספר אקסקלוסיביים. הגדלת הערים תגדיל את ההיצע החינוכי והנגישות לכלל.

איתמר: חינוך דמוקרטי. למד בדמוקרטי בחדרה. הדגש הוא על האדם בהיותו אדם ולא חינוך למצויינות. הדגש על פיתוח האדם. פרלמנט שבו מתקיימות החלטות בית הספר.

מעיין: חינוך זה לא לבד. שינוי בגדול (במהפכה ע.מ) לא צריך להתמקד בדרישות פרטניות. צריך להילחם על הגדלת העוגה ובתוכה לא צריך להתווכח איזה סקטור צריך לקבל מה.

ראובן: חינוך לסולידריות חברתית. אם אני חווה את עצמי כחלק ממשהו, אני מחובר אליו.

נושאים למליאות הבאות:

רועי העלה נקודה נוספת על החזון: המסמך מבדל אנשים, "האנשים העובדים" וגו'. לא צריך לבדל, צריך להציג אידאל סופי. איזון בין חובות לזכויות.

נושאים נוספים: להוסיף תח"צ לחזון – נושא קווי האוטובוס (נועה); דרישה לשיתוף האזרח במה צריך מתח"צ (מעיין); דיון מושגי במונחי היסוד בשיח ומשמעותם (מעיין); תגובת המאהל לועדת טרכטנברג (עידן)

גן העצמאות:

אהוד מעדכן: גן העצמאות התפצל. ביום א' פותחים מאהל בגן העיר. צריך עזרה עם הציוד.


תמלל: אלמוני. הקלידה: עדי מאיר.

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים