כלים ושיטות לניהול מאבק ציבורי - נילי גרוסמן 30.3.2012

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

פעילה מאז 2002 ומעוניינת לשתף מהניסיון שלה.

מה ההבדל של מחאה ומאבק. האם מחאה יכולה להיות חלק ממאבק ציבורי. במחאה שוללים מה לא רוצים בעולם, במאבק

(הקרנת קטע וידאו שמעודד את תכונות שונות שיוצרות אקטיביזם ומהפכנות קישור לסרטון ביו-טיוב)

אנו נאבקים לשינוי שאינו אישי אלא לטובת הכלל

(קטע וידאו – דוגמא מהקמפיין לביטול תחנת הפחם באשקלון – גרינפיס קישור לסרטון ביו-טיוב)

תוכן עניינים

אילו שאלות לשאול

שאלה שלישית: למה שייתן לי את מה שאני מבקשת שאלה רביעית: איך מביאים לידי ביטוי את מה שקרה מתחת לפני שטח אל פני שטח: פעולות, הפגנות, מחקרים וכדומה.

למה אנחנו צריכים לתכנן?

ללכד את כל הרצונות הללו סביב ציר מסויים: מחקר, משפטית, סרטון ומערכת ויראלית. צריכים מטרת על שהיא הגדולה שמכוונת אותנו, אך גם מטרה ממוקדת שלקראתה עובדים וניתן לדעת אם אנחנו בכיוון הנכון ואם הצלחנו או לא.

החבר'ה מהמחאות של יוקר המחיה אומרים "פרה-פרה" "קרטל-קרטל"

דיור בר השגה כדוגמא: אני רוצים דיור בר-השגה. מה צריך לקרות לפני – להשיג תקציב ועוד יעדים שונים בדרך

מי יכול לתת לנו את מה שאנו רוצים? מי הכתובת הרשמית? אם היא אינה נענית לנו – מה מפריע לה? יוצרים מפת הכוחות בזירה (איתנו – נגדנו, חזק-חלש).

אוספים מודיעין מהגורמים השונים לצורך קבלת החלטה "מי האיש הרע".

המסר

(דוגמא: סרטון מחדשות ערוץ 2. דני רוזן מכוון את האשמה לאסון הכרמל על אלי ישי.)

המטרה להראות איך זה נראה כשאנחנו לא מתואמים. ולכן צריך לזהות ולהסכים יחד מי האיש הרע בסיפור ולכוון אליו את האש.

מתעורר ויכוח על הטרמינולוגיה של "האיש הרע" והמושגים רע וטוב.

לשים לב שאנו מעבירים את המסר באופן ברור לקהל היעד הנכון. מסר תמציתי בצורה ברורה ובלי יותר מדי טרמינולוגיות מקצועיות.

מה הם הפעולות להעלאת המסר לפני השטח

את המסר ניתן להעביר לגורמי הסמכות (למשל השר), וכדאי "לקפל" בפנים את המניעים (שיניעו אותו) כדי לשכנע אותו. זוהי עבודת לובי בכנסת.

איך לוקחים את המסר ומכניסים אותו לתוכנית עבודה

לזהות מה פוטנציאל כל פעולה וכמה משאבים זה דורש ולעשות להם תעדוף לפי זה

להתחיל בקן ולהרים בהדרגה את הרף. כשמגיעים לנקודת שיא אז "יורים בכל התותחים" ועושים פעולות רבות וריכוז אנרגיה. קודם יוצרים מומנטום לאורך זמן טרם נשתמש ב"תותחים הכבדים".

מאבק ציבורי דורש אורך נשימה וכולל עליות וירידות, ו-ויסות כוחות כדי לא להתייאש

מי ששרד עד עכשיו - כבר שבעה חודשים - הוא המנצח winner. (סרטון קצר בנושא ווינריות, להעלאת מוטיבציה)

ראו גם

כנס פעולה ארצי של המחאה בבאר שבע 29-30.3.2012

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים