הקמת בית ספר חדש: תסריט שיחה עם ראש מועצה / מנהל בית ספר קיים
זהו דף במסגרת יוזמת סאדברי בנימינה והסביבה. דפים נוספים הקשורים ליוזמה ניתן למצא כאן.
תוכן עניינים |
מודל ייחוד
נקודות לשיחה במודל הקמה "ייחוד" מול ראש מועצה
אנחנו מבקשים ממך מקום במוסד חינוכי קיים, לכיתה ניסויית של הדבר הזה. בתמיכת משרד החינוך. ללא צורך במשאבים חדשים. ניסוי מבוקר כזה שמראה שזרם כזה יכול לצמוח כאן.
- יש נכונות (?) ננסה כמיטב יכולתנו להגיע לפגישה עם ראש מועצה כשיש ברשותינו כבר שם של מנהל בית ספר שמסכים שנתארח אצלו.
- יש גיבוי ממשרד החינוך יש לנו דיבור עם פארס מנהל תחום רישוי במשרד החינוך שיעזור בזה.
- המתנה שלנו מסלול הכשרה למורים קיימים לנושא הדמוקרטי.
- * יש לנו תוכנית פדגוגית שהכנו, שנתיים לימוד הנושא, ומבוססת על מודל בית ספר "מוכר ורשמי" קיים.
- * אנחנו מוכנים לתת למועצה שמובילה את הקמת בית הספר, את הגדרת המכסה על העברת תלמידים מבתי הספר הקיימים במועצה כדי להגן על כיתות בבתי הספר הקיימים.
- * יש לנו רשימת תמידים 90 תלמידים שמעוניינים להתחיל ללמוד. 30 מתוכם לומדים בבנימינה היום. הם מפוזרים בין כיתה א' לכיתה ח' ולכן אין כאן משמעות של סגירת כיתה קיימת. ואנחנו מעריכים שככל שבית הספר יציע מקומות, כל המקומות יתמלאו. בעקבות הביקושים.
נקודות לשיחה במודל הקמה "ייחוד" מול מנהל בית ספר
אנחנו מבקשים ממך מקום לכיתה ניסויית של הדבר הזה, בבית הספר שאת/ת מנהל/ת. בתמיכת משרד החינוך. ללא צורך במשאבים חדשים. ניסוי מבוקר כזה שמראה שזרם כזה יכול לצמוח כאן.
- יש צורך, יש ביקוש. להביא הוכחות לביקוש - רשימות המתנה
- חלון הזדמנויות בשל מסמך ההסדרה, הועדה להקמות דמוקרטיות, ראש מחוז חדש לחיפה. להביא מסמך הסדרה. השמועה בתחום (יעקב+ניבה) היא שהראש מחוז החדש יותר בעניין הזרם הדמוקרטי.
- גיבוי משרד החינוך יש לנו דיבור עם פארס מנהל תחום רישוי במשרד החינוך שיעזור בזה.
- יש קבוצה שעשתה עבודת הכנה:
- * תלמידים יש לנו רשימת תמידים 90 תלמידים שמעוניינים להתחיל ללמוד. 30 מתוכם לומדים בבנימינה היום. הם מפוזרים בין כיתה א' לכיתה ח' ולכן אין כאן משמעות של סגירת כיתה קיימת. ואנחנו מעריכים שככל שבית הספר יציע מקומות, כל המקומות יתמלאו. בעקבות הביקושים.
- * יש לירן, עופר, סיוון אשתו של עופר, מלי - הם אנשים עם תואר שני שיכולים להכנס להוראה.
- * יש לנו תוכנית פדגוגית שהכנו, שנתיים לימוד הנושא, ומבוססת על מודל בית ספר "מוכר ורשמי" קיים.
- אסטרטגיית יציאה אחרי שזה יצמח אפשר יהיה להעביר את זה לבית ספר עצמאי.
נקודות לשיחה עם מזכירת בית ספר לקראת פגישה עם מנהל/ת בית הספר
- לוודא שראש אגף החינוך מסכיםה לפגישות מסוג זה.
שמי X, אני מוביל את היוזמה להקמת בית ספר דמוקרטי סאדברי באיזור בנימינה. אנחנו מחפשים כרגע בית ספר שיוכל לארח אותנו במודל של בית ספר בתוך בית ספר. קיבלנו לזה תמיכה ממשרד החינוך. האם זה משהו שיכול לעניין אתכם? אם כן - אשמח להפגש.
מודל מקומי
נקודות לשיחה במודל הקמה "מקומי" עם ראש מועצה
אנחנו מבקשים ממך להוביל את תהליך ההקמה של בית ספר דמוקרטי חדש לשנת הלימודים הקרובה. אנחנו מבקשים לעבוד יחד עם מחלקת החינוך כך שהמועצה תגיש בקשה להקמת בית ספר חדש, מוכר ורשמי.
- יש צורך, יש ביקוש. להביא הוכחות לביקוש - רשימות המתנה
- חלון הזדמנויות בשל מסמך ההסדרה, הועדה להקמות דמוקרטיות, ראש מחוז חדש לחיפה. להביא מסמך הסדרה. השמועה בתחום (יעקב+ניבה) היא שהראש מחוז החדש יותר בעניין הזרם הדמוקרטי.
- לקטוף פרי בשל - עשינו עבודת הכנה, ונשאר רק ראש מועצה שרוצה לקטוף את הפרי הזה.
- * רשימה 90 תלמידים שמעוניינים להתחיל ללמוד. 30 מתוכם לומדים בבנימינה היום. הם מפוזרים בין כיתה א' לכיתה ח' ולכן אין כאן משמעות של סגירת כיתה קיימת. ואנחנו מעריכים שככל שבית הספר יציע מקומות, כל המקומות יתמלאו. בעקבות הביקושים.
- * הגנה על המערכת הקיימת אנחנו מוכנים לתת למועצה שמובילה את הקמת בית הספר, את הגדרת המכסה על העברת תלמידים מבתי הספר הקיימים במועצה כדי להגן על כיתות בבתי הספר הקיימים.
- * סגל ניהולי יש את לירן, עופר, סיוון אשתו של עופר, מלי - הם אנשים עם תואר שני שיכולים לרוץ למשרת מנהל בית ספר, בכפוף להצטרפות לקורס מנהלי בתי ספר.
- * תוכנית פדגוגית יש לנו תוכנית פדגוגית שהכנו, שנתיים לימוד הנושא, ומבוססת על מודל בית ספר "מוכר ורשמי" קיים.
- * מבנה ארגוני יש לנו עמותה וחשבון בנק פעיל.
- * קהילה תומכת 250 תומכים שמוכנים לתרום ולהתנדב.
- הצעה לזמן מוגבל - כל הקודם זוכה. אם הכיתות הללו יקומו אצלך, תזכה לקחת תלמידים ותקציבים ממועצות שכנות. וגם קרדיט על קידום החינוך הדמוקרטי.