המדריך המחאתי לריצה לבחירות המקומיות

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

תוכן עניינים

חוקים ונהלים

כללי

פתיחת רשימה חדשה

משפטי

כספים וראיית חשבון

  • רכישת רכוש קבוע:
"סיעות רבות ביצעו הוצאות אותן סיווגו כהוצאת בחירות למרות שכל קשר בין ההוצאה לבין הבחירות מקרי בהחלט. מדובר למשל ברכישת פרופילי אלומיניום או מוצרי מכולת ומשק בית של חלק מהסיעות. כמו כן חושף המבקר כי חלק מהסיעות רכשו ציוד ארוך טווח על חשבון משלם המסים למרות שלטובת מערכת הבחירות לא נדרשו כלל לציוד הזה. מדובר למשל בציוד הקרנה וצילום וציוד מחשבים יקר ערך. המבקר קובע כי לא ידוע מה נעשה בציוד זה בסוף תקופת הבחירות וקובע כי קיים חשש כי הוא מגיע לידיים פרטיות על חשבון הקופה הציבורית ועל חשבון תרומות שנועדו לממן את מערכת הבחירות ואותה בלבד."
  • תשלום "דמי הצלחה" לספקים בסכומים החורגים מהסביר:
"המבקר קובע שהסיעה בראשות שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים, שילמה 430 אלף שקל לאשתו תמורת ניהול מטה הבחירות וכן דמי הצלחה שעמדו בפועל על 280 אלף שקל. המבקר קובע כי הסדר זה מול אשתו של לחיאני "אינו מקובל עליו כלל"."

מימון בחירות

רשימות חדשות זכאיות ל-60% מקדמה. המקדמה היא בתנאי שמפקידים ערבות בנקאית של 110% מהסכום שמבקשים לקבל כמקדמה. נשאלת השאלה מה היתרון בקבלת מקדמה בתנאים כאלו? והתשובה היא שבמסגרת מימון בחירות, יש הגבלות קשות על מקורות הכסף במקרים של תרומה, אבל דווקא על הערבות הבנקאית הזו אין הגבלות על מקורותיה (כך לדעתו של ברוך אורן, 2013)

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים