גורמן נגד מקורות: תביעה ייצוגית נגד חברת מקורות בעקבות הפלרת המים

מתוך שקוף באוהל
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

תוכן עניינים

רקע

יושלם בהמשך https://www.facebook.com/groups/haflara/permalink/10152367423880190/?stream_ref=2

כתב תביעה וכתב הגנה

יושלם בהמשך

קדם משפט ובקשה למחיקת התביעה על הסף

דיון 24/4/2014

הדיון נפתח בהפתעה בציטוט נרחב של הלכות גורי אשר נפסקו רק כחודש לפני כן, בעניין תביעה ייצוגית נגד א. גורי, הייבואן של מזון התינוקות גרבר, אשר נטען שהכיל קדמיום בריכוזים מסוכנים לבריאות. התביעה הפנתה לסעיפים 15, 17, 24, 25 לפסק הדין.

שם למעשה חסם בג"צ את האפשרות לתבוע ייצוגית בגין פגיעה באוטונומיה, מבלי הצורך להוכיח נזק. הפסיקה טוענת שמעבר לפגיעה באוטונומיה בפני עצמה, כדי להצדיק פיצוי, נדרש להראות שמעבר לפגיעה באוטונומיה, נוצרה גם פגיעה סובייקטיבית, גועל וכדומה.

ובכתב התביעה טרם הבאנו ראיות לכך שכלל אזרחי ישראל נגעלים מההפלרה.

חמור מכך, ההגנה טוענת כי יש בידיה אישור ממשרד הבריאות המתיר לה להוסיף חומצה פלואורוסיליצית מתוצרת רותם אמפרט דשנים. וכן את התקן המעיד על כך שמותר לה לחומצה כזו להכיל כמויות מסויימות trace elements שאריות מחומרים אחרים.

אם כן הטענה של התביעה היא שהאוטונומיה של תושבי ישראל נפגמה בגלל שלא ציינה מקורות שהיא מחדירה, בנוסף לחומצה הפלואורוסיליצית, גם חומרים אחרים כגון ארסן.

פעם זה היה מספיק כדי לבקש פיצוי כספי על הפגיעה באוטונומיה. אבל לאור הלכות גורי, נדרש להוכיח עכשיו שתושבי ישראל נגעלו או נפגעו באופן סובייקטיבי (והם מכירים בפגיעה זו) מכך שלא גילו להם על קיום חומרים נוספים לחומצה הפלואורוסיליצית במים.

השופטת השתמשה בביטוי "אתם עומדים לפני קיר משפטי, שאני מתקשה לראות איך תפרצו אותו. וכל עוד אינכם רואים אותו, אני אעמוד שם עם פנס ואאיר לכם, ואם לא תראו עם פנס אני אביא פרוז'קטור. ואם בכל זאת אתם רוצים להתנגש בקיר, רק תדעו שיש לזה מחירים כבדים. לפעמים גם מי שמגיע מתוך מניעים של טובת הציבור עשוי לשלם מחיר משפטי כבד אם הוא נתקע בקיר. המאבק שלכם חשוב ואולי אני גם תומכת בו, אבל אתם צריכים לנהל אותו בדרכים אחרות ולא דרך בית המשפט"

ביקשנו וקיבלנו שבועיים כדי להתחבט בהחלטה הזו, והתשובה צריכה להיות מוגשת לבית המשפט עד ה-8/5. לפיכך, תתקיים פגישה של העו"ד עם יעקב גורמן בימים הקרובים (או שהתקיימה כבר).

מה אפשר לעשות?

כל מי שקנה מסנן אוסמוזה הפוכה, כלומר, כל הלקוחות של חברת צלול וחברות נוספות, הרי הוא בהכרח הוכיח שהוא נגעל ממי השתיה הכוללים חומצה פלואורוסיליצית ושות'. לפיכך, אם נצליח להביא נתונים על כמות הלקוחות של היבואנים/יצרנים הללו, יש לנו אמדן של אותם שניזוקה אוטונומייתם וגם הייתה להם פגיעה סובייקטיבית, ואותם מקורות תפצה על ההטעיה.

חשבנו לעבוד עם חברת marketwatch או עם הסוקרת דפנה גולדברג-ענבי.

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים