עריכת הערות המטה לתכנון אחראי לקראת ההצבעות על הצעת חוק התכנון והבניה
מתוך שקוף באוהל
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תירשם בהיסטוריית העריכות של הדף.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בידקו את השוואת הגרסאות למטה כדי לוודא שזה מה שאתם רוצים לעשות, ואז שמרו את השינויים למטה כדי לבצע את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
− | [[ | + | [[המטה לתכנון אחראי]] |
− | |||
− | |||
'''הרפורמה בתכנון ובבניה''' | '''הרפורמה בתכנון ובבניה''' | ||
'''הערות המטה לתכנון אחראי לקראת ההצבעות על הצעת חוק התכנון והבניה''' | '''הערות המטה לתכנון אחראי לקראת ההצבעות על הצעת חוק התכנון והבניה''' | ||
− | |||
− | |||
בקרוב צפויה הכנסת לסיים את הדיון בהצעת חוק התכנון והבניה ולהביא אותה להצבעות בוועדה ובמליאה. המטה לתכנון אחראי מוטרד מאד מהנוסח המתגבש של הצעת החוק, שיוצרת חוק תכנון ובניה חדש לישראל, ומההשלכות מרחיקות הלכת שיהיו להצעת חוק זו על החברה והסביבה בישראל. | בקרוב צפויה הכנסת לסיים את הדיון בהצעת חוק התכנון והבניה ולהביא אותה להצבעות בוועדה ובמליאה. המטה לתכנון אחראי מוטרד מאד מהנוסח המתגבש של הצעת החוק, שיוצרת חוק תכנון ובניה חדש לישראל, ומההשלכות מרחיקות הלכת שיהיו להצעת חוק זו על החברה והסביבה בישראל. | ||
שורה 76: | שורה 72: | ||
'''תקצוב הרפורמה כתנאי ליישומה''' - הצ"ח מטילה חובות רבות על הרשויות אך אינה מתקצבת אותן. בין השאר נדרשות הרשויות להשקיע בתכנון סכומים גדולים מאד, בהכשרה של חברי הוועדות המקומיות, צוותי תכנון ויועצים, עובדי משרד הרווחה ופעילי ארגונים ועוד. המדובר בסכומים גדולים שהרשויות, ובעיקר החלשות, לא יכולות לשאת בהם ללא מקור תקציבי. אי התקצוב יגרום להגדלת הפערים החברתיים בין הרשויות. '''מוצע''' להתנות יישומו של החוק בהבטחת התקציב הנדרש לשם כך. | '''תקצוב הרפורמה כתנאי ליישומה''' - הצ"ח מטילה חובות רבות על הרשויות אך אינה מתקצבת אותן. בין השאר נדרשות הרשויות להשקיע בתכנון סכומים גדולים מאד, בהכשרה של חברי הוועדות המקומיות, צוותי תכנון ויועצים, עובדי משרד הרווחה ופעילי ארגונים ועוד. המדובר בסכומים גדולים שהרשויות, ובעיקר החלשות, לא יכולות לשאת בהם ללא מקור תקציבי. אי התקצוב יגרום להגדלת הפערים החברתיים בין הרשויות. '''מוצע''' להתנות יישומו של החוק בהבטחת התקציב הנדרש לשם כך. | ||
− | |||
'''אי הערכות ליישום החוק''' – עד כה טרם נערכה המדינה ליישום החוק: החוק אינו מתוקצב כראוי, ישנה התנגדות רבה לעקרונותיו מכל קצווי הקשת ואין הערכות נאותה של הממסד לקראת תקופת כניסתו לתוקף. בין השאר, יש צורך בכתיבת 120 תקנות (50 חדשות), שלא החלה; להקצות תקציבים מתאימים, לחזק הוועדות המקומיות ועוד. | '''אי הערכות ליישום החוק''' – עד כה טרם נערכה המדינה ליישום החוק: החוק אינו מתוקצב כראוי, ישנה התנגדות רבה לעקרונותיו מכל קצווי הקשת ואין הערכות נאותה של הממסד לקראת תקופת כניסתו לתוקף. בין השאר, יש צורך בכתיבת 120 תקנות (50 חדשות), שלא החלה; להקצות תקציבים מתאימים, לחזק הוועדות המקומיות ועוד. |